רוצה לדעת איך:
• לשפץ את קורות החיים שלך ?
• לשווק את עצמך בראיון עבודה?
• למכור את עצמך ?

לחצו כאן ותגלו

מאמרים-interview3

איך להתמודד עם הלחץ של ראיונות עבודה

רוב האנשים חרדים מראיון עבודה ומהלחץ שמתלווה אליהם.
הם סבורים שלילות ללא שינה ומתח הם חלק מהעניין.
הם רואים ראיונות עבודה כחקירה.
למעשה, ראיונות עבודה מיטיבים איתך באותה מידה שהם מיטיבים עם החברה.
לחברה יש הזדמנות להכיר אותך, וזו הזדמנות עבורך להחליט אם אתה רוצה לעבוד עבורם.
ברגע שתשנה את התפיסה שלך, תחזיר אלייך את השליטה ובאופן אוטומטי גם תקבל יותר ביטחון עצמי. שינוי התפיסה יעזור לך להתמודד עם כל חרדה ולהפחית את רמות המתח שלך.
קיימים חמישה צעדים שתוכל לעשות לפני ראיון כדי להגביר את הביטחון העצמי שלך ולהפחית את ההתרגשות.
מתח הוא אחד הגורמים החשובים בהופעה מוצלחת בראיון עבודה. אם תהיה לחוץ מדי, לא תעשה חסד עם עצמך.
החדשות הטובות הן שיש חמישה צעדים פשוטים שאפשר לנהוג לפיהם, כדי לוודא שהעצבים לא יהוו גורם מכשיל.

צעד 1: להגיע מוכן
האם היית אי פעם במצב בו ידעת שלא התכוננת מספיק?
רוב המועמדים מגיעים לראיון עבודה ומקווים להצליח. האסטרטגיה הזו, או העדר האסטרטגיה, כמעט אף פעם לא עובדת, ומפחיתה את הסיכויים להצעת עבודה.
מה צריך להכין?
ערוך מחקר על החברה. בדוק מה החזון שלה, המוצרים, התרבות וסוג האנשים שעובדים בה. עשה שימוש במידע הזה, בצירוף תיאור העבודה אליה אתה מתראיין, כדי להדגים מדוע אתה מועמד מתאים.
חשוב על השאלות הברורות. אם היית המראיין, כיצד היית בודק אם יש למישהו את המיומנויות, התכונות והניסיון שאותם אתה מחפש?
הכן תשובות לשאלות הנפוצות יותר. אין סיכוי שתוכל להתכונן לכל שאלה שישאלו אותך, אבל אם חשבת על תשובות טובות לשאלות הברורות, יהיה לך קל יותר למצוא תשובות משכנעות לכל נושא עליו תישאל בראיון.

צעד 2: לשדר ביטחון
גם אינך מרגיש בטוח בעצמך, התנהג בביטחון.
הלך הרוח שלך ושפת הגוף ישפיעו על המתח שתחוש, ולכן ישפיעו גם על תפקודך בראיון.
העמד פנים אם עליך לעשות זאת. עשה כל מה שאתה צריך כדי לחוש בטוח, מבלי להיראות שחצן.
נסה לעשות זאת עכשיו. אם היית לחוץ ממש, איך היית יושב? האם היית כפוף ומשפיל מבט? למה אתה שם לב כאשר אתה יושב בצורה זו?
עכשיו שנה את צורת ישיבתך לדרך בה היית יושב אם היית בטוח בעצמך ומאמין שתוכל לקבל את העבודה. אולי היית יושב זקוף יותר ויוצר קשר עין חיובי. נסה זאת עכשיו. עד כמה בטוח יותר אתה מרגיש?

צעד 3: לבקש עזרה
אם קיבלת כמה מכתבי "תודה, אבל לא תודה", זה עלול לפגוע בביטחון העצמי שלך.
ייתכן שכדאי לך לשפר את ההופעה שלך בראיונות באמצעות בקשת עזרה.
אם אתה מעדיף לפתור דברים בעצמך, יש מגוון גדול של ספרים ולמידה מקוונת שתוכל להיעזר בהם.
ייתכן שתעדיף לעבוד עם מומחה כדי לקבל פידבק אובייקטיבי ועצות. במקרה כזה תוכל לשקול לפנות למאמן אישי שמתמחה בראיונות.

צעד 4: להירגע
הדבר החשוב ביותר שאתה יכול לעשות כדי להירגע לפני ראיון הוא להבין מה מלחיץ אותך.
האם אתה מסוג האנשים שלא יכולים לישון לפני שבדקו בפעם העשירית שהבגדים שיילבשו מוכנים ושהם מכירים את הדרך?
אם כן, ערוך רשימת מטלות וודא שמחקת את כל הסעיפים לפני שתלך לישון בערב שלפני הראיון. אחר כך אל תחשוב על זה יותר.
בדוק את קורות החיים שלך, את המחקר שערכת על החברה ואת תשובותיך לשאלות האופייניות – ואז שים אותם בצד, הרבה לפני שעת השינה.
עשה מה שאתה עושה בדרך כלל כדי להירגע, בין אם לקרוא ספר טוב או לעשות אמבטיה, כדי להגביר את הסיכויים שתישן טוב בלילה.
אם אתה מוצא שמתח הוא סוגייה משמעותית עבורך, ייתכן שתמצא עניין בקורס המקוון של ג'יימס מנקטלואו על ניהול מתחים. תוכל להפחית את הלחץ הכרוך בראיונות עבודה באמצעות קורס זה.

צעד 5: לחייך!
הדבר החשוב ביותר שאתה יכול לעשות כדי להירגע לפני ראיון הוא לחייך!
זה אולי נשמע מוזר, אבל חיוך משחרר אנדורפינים, שהם הנוגדן הטבעי של הגוף למתח.
אז אם אתה מגיע לראיון ומרגיש שהלחץ משתלט עליך, קח נשימה עמוקה ואיטית, וחייך.
אתה תחוש בהבדל ותיתן לעצמך יתרון על פני המועמדים האחרים.

מילות חיפוש : ראיון עבודה , ראיונות עבודה , קורות חיים